שאול אטיאס - לוגו

הסכם פינוי בינוי

הסכם פינוי בינוי משרד השיכון (פינוי בינוי כפוי)

התחדשות העירונית היא נושא שדורש הבנה עמוקה. יש להקפיד שהתהליך יתבצע באופן הוגן ומוסרי עבור כל הצדדים. יש להבטיח את זכויות בעלי הדירות ולספק להם פיצויים נאותים וסבירים עבור הנכסים שהם מאבדים. הדבר כולל יצירת מסגרות משפטיות ומוסריות כדי להבטיח שהדיירים יקבלו את הפיצויים להם הם זכאים.

בנוסף, חשוב להבין את ההשפעה הרחבה של התחדשות עירונית על השכונות והקהילות המקומיות. כאשר בונים בניינים גבוהים ומשנים את פרופיל השכונה, יש לקחת בחשבון את הצורך במרחבים פתוחים, בשטחי משחק לילדים ובמקומות חברתיים, כגון חדרי כושר חדרי פנאי לדיירים ועוד.

זה יכול לשפר את איכות החיים באזורים הסמוכים לפרויקטים החדשים.

שקיפות בתהליכי התחדשות עירונית

שקיפות היא כלי מרכזי בהגנה על בעלי הדירות במקרים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית.

חשוב מאוד לבדוק מי מציע את העסקה,  אילו אינטרסים עומדים מאחוריו. מומלץ לבעלי הדירות  , למקסם את זכויותיהם, ולהגן עליהם,  לבחון הצעות מרובות ולהשוות בין האופציות השונות. ביכולתם לערב עורך דין כדי לפעול שכל צעד בתהליך יתרחש באופן הוגן.

בנוסף, השקיפות מאפשרת להתבונן בכל שלב בתהליך בפני עצמו, להסתכל לטווח הארוך ולתכנן באופן מדויק ככל הנתן. הפרויקט עשוי להיות ארוך ומורכב, ולכן על בעלי הדירות להיות מודעים לאורח הצפוי של התהליך ולקבל את ההחלטות שלהם בהתאם.

אם בכל שלב נדמה כי אין ערך או כדאיות בהמשך קיום ההסכם, ניתן ליצור קשר עם עורך דין כדי לברר על ביטול הסכם פינוי בינוי.

בשורה התחתונה

פרויקטי פינוי בינוי והתחדשות עירונית הם תהליכים מורכבים וארוכי טווח. חשוב לדעת ולהבין מה כל שלב כולל ולהגן על זכויותיהם של בעלי הדירות ולקדם את הפרויקטים בדרך ההוגנת ביותר.

הסכם פינוי בינוי

בחירת היזם

בחירת היזם בפרויקטי פינוי בינוי היא תהליך משמעותי וברוב המקרים נעשית דרך  "מכרז" .

  1. את בחירת היזם חשוב לבצע באמצעות עורך דין מומחה לפינוי בינוי על מנת לא להסתפק בהצעות היזמים אלא למקסם את זכויות הדיירים על פי המקובל בתחום
  2. הסכמת בעלי הדירות: ברוב המקרים, יש להשיג את הסכמת מרבית בעלי הדירות במתחם למימוש העסקה. בעלי הדירות צריכים להבין ולהסכים לתנאי העסקה.
  3. תכנית בניין מאושרת: על מנת לממש את הפרויקט, יש להשיג אישור לתכנית הבנייה הרלוונטית מרשות התכנון המקומית.
  4. המתחם מוכרז כמתחם לפיני בינוי : על מנת להתחיל בפרויקט, צריך לבדוק כי  המתחם עונה על הקריטריונים ומיועד לפינוי בינוי והתחדשות עירונית בהתאם לחוק.

אחרי שהתנאים הללו מקוימים ניתן לפרסם מכרז ליזם. זהו תהליך תחרותי שמטרתו להבטיח שבעלי הדירות יקבלו את ההצעות הטובות ביותר, התואמות לצרכיהם ולרמת התמורה שהם מקבלים.

ביטחונות לבעלי דירה:

– ערבות מכר: ערבות בנקאית שמבטיחה את עלות מחיר הדירה החדשה, במלואה כולל מע"מ, ורכיבים נלווים קרקע, חניה, מחסן.  בעלי הדירות אינם יוצאים מהדירה הישנה עד שהערבות מתקבלת.

– ערבות אוטונומית לשכר הדירה: ערבות שמבטיחה את תשלום שכר הדירה בכל תקופת הבנייה. היא נמסרת על ידי היזם ומבטיחה שהוא ישלם את תשלומי שכר הדירה לבעלי הדירות במהלך תקופת הבנייה.

– ערבות בדק: זו ערבות שמבטיחה את תיקוני ליקויי הבנייה, אם יתגלו לאחר מסירת הדירות. הערבות משמשת לצורך תיקוני הליקויים.

– ערבות רישום: זו ערבות שמבטיחה את הרישום של הדירות החדשות של בעלי הדירות בבית המשותף, בשמם.

– ערבות לניהול הליכים משפטיים: ערבות מונפקת לצורך ניהול הליכים משפטיים שמצריכים אותה, והיא מבטיחה שעלות ההליכים המשפטיים לא תיפול במלואה על בעלי הדירות.

– ערבות מיסים: ערבות שמבטיחה את תשלום המיסים שעשויים לחול על בעלי הדירות בעקבות העסקה.

פינוי בינוי כפוי

מה מטרתו של פינוי בינוי?

תכלית פינוי בינוי- הריסת בניינים ישנים , העונים על הקריטריונים, ובנייתם של בניינים חדשים על פי תקן  שעמיד כיום בפני רעידות אדמה וכן ממ"ד לכל דירה מדירות הבניין

הדיירים זוכים להגדיל את ערך הנכס שלהם ומקבלים דירה חדשה, כמו גם תשתיות משופרות. מבקשי הדיור נהנים מהיצע דירות גדל. תושבי העיר נהנים מתשתיות משופרות. עיריות זוכות לשפר את איכות החיים בתחומן.

מה שהופך פרויקט או עסקה לכדאיים הוא יחס הולם בין היתרונות והחסרונות, ומאזן כללי חיובי כאשר מעמידים את הדברים שמאבדים מול הדברים שבהם זוכים.

הבנייה הרוויה והצפופה לגובה , מפנה שטחים  , אך חוסר תכנון יותיר את המרחב העירוני ללא שטחים פתוחים. הקהילתיות עלולה להיפגע, והשכונה הופכת ליותר מנוכרת, כאשר בניינים מרובי קומות תופשים את מקומם של הבניינים הישנים, בני שתיים עד ארבע קומות.

תכנון נכון, הלוקח בחשבון את הצורך במרחבים ירוקים, ובאזורים בטוחים למשחק ובילוי לילדים, ייתן מענה הולם לבעיה.

מדוע להתייעץ עם משרד עורכי הדין שאול אטיאס?

המשרד הוקם בשנת 2009 על ידי המייסד והבעלים עו"ד אטיאס שאול.

בשנת 2020 הצטרפה למשרד עו"ד אטיאס אור, שהחלה דרכה במשרד ממועד הקמתו, תחילה כסטודנטית ומאז עיקר עיסוקה הוא בתחום התחדשות עירונית, לצד עו"ד אטיאס שאול.

לאורך השנים, רשם המשרד מספר לא מבוטל של הצלחות בהליכים משפטיים רבים הנוגעים להתחדשות עירונית, ייצוג דיירים מול משרדי עו"ד, בעסקאות מורכבות ומסועפות בתחום ההתחדשות העירונית וביתר תחומי עיסוק המשרד.

בנוסף, "שאול אטיאס" משרד הבוטיק מהמובילים בנושאי המשפטיים הנוגעים למושבים. צוות המשרד מתגורר במושב ומעורים היטב בכל תחומי החיים במושב.

גם כאן, למשרד הצלחות משפטיות רבות בנושאים סבוכים מחיי היום-יום במושבים כגון, נדל"ן במושבים, נחלות, מכסות מים ועוד.

להתייעצות מקצועית בנושא ביטול הסכם פינוי בינוי או הסכם מדף פינוי בינוי ניתן ליצור קשר במספרי  הטלפון: משרד 077-4451750  נייד : 052-5772030.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

חיוג למשרד עכשיו