שאול אטיאס - לוגו

עורך דין פינוי בינוי

בחירת עורך דין פינוי בינוי (בחירת עורך דין פינוי בינוי)

פרויקטי פינוי בינוי , יכולים לשנות לחלוטין את המראה וערך הנדל"ן של בניינים ושכונות שלמות, ומאפשרים לשדרג ולשנות את הסביבה העירונית באופן משמעותי.

עו"ד פינוי בינוי הוא זה המסייע לבעלי הדירות , להגן על זכויותיהם ולוודא שהם מקבלים את המענה הנדרש במהלך הפרויקט. זהו אדם שיכול לייעץ ובתהליך המורכב של פינוי בינוי, ולפעול כדי שהדיירים יקבלו את התגמול המתאים על מכירת זכויותיהם.

יתרון משרדנו: אנחנו מייצגים אך ורק דיירים, זה מאפשר לנו התמחות ייחודית בקבלת תמורות מרביות עבור הדיירים, והגנה על זכויותיהם ללא פשרות.

עורכי דין מומחים לפינוי בינוי יכולים להגן על הדיירים במסגרת התהליך המשפטי של הפרויקט, כולל הערכת הנכסים, מיסויים, חוזים, ושלל פרטים משפטיים אחרים. הם יכולים למלא תפקיד חשוב בייצוג הדיירים מול היזם והרשויות המקומיות, כדי לוודא שהם משיגים את התנאים הטובים ביותר במסגרת תהליך.

למידע נוסף לחצו כאן

שכר טרחה עורך דין פינוי בינוי

שכר טרחתו של עורך דין ייצוג דיירים לפינוי בינוי , בשום מקרה לא ישולם על ידי הדיירים , שכר הטרחה יושפע על בסיס מספר גורמים. המחירים עשויים להשתנות בהתאם למוניטין ואיכות שירותי המשרד, סוג הפרויקט ואלמנטים אחרים.

להלן מספר גורמים שעשויים להשפיע:

1. סוג הפרויקט:  פינוי בינוי עשוי להיות מורכב יותר או פשוט יותר ,  בהתאם לסיבות שונות. לדוגמה, נציגות דיירים דומיננטית תסייע מאוד בקידום הפרויקט, פינוי בינוי , שנעשה בהסכמת רוב דיירי הבניין עשוי להיות פשוט יותר ולדרוש פחות זמן ומאמץ מפינוי שנעשה נגד רצון דיירי הבניין.

2 . אם מדובר בבניין אחד עם מספר דירות מעל 24 , כמתחייב מחוק פינוי בינוי, או במספר בניינים קטנים , או מספר בניינים מעל 24 אך הרשות מחייבת לכלול את כולם בפרויקט.

3. התמחות וניסיון של העורך דין: עורך דין עם ניסיון רחב והתמחות בתחום הפינוי בינוי עשוי לבקש שכר טרחה רב יותר כמו גם שירות מקצועי ויעיל.

4 . מיקום גאוגרפי: שכר הטרחה עשוי להשתנות בהתאם למקום בו נמצא המשרד המשפטי. בערים גדולות עשויים להיות מחירים גבוהים יותר מבערים קטנות.

5  סובלנות וזמן: פינוי בינוי עשוי לקחת זמן רב ולדרוש סבלנות. פרויקט מתמשך עשוי להשפיע על עלות שכר הטרחה.

אז מה בעצם עורך דין פינוי בינוי עושה?

עורך דין פינוי בינוי שעוסק בייצוג דיירים הוא מקצוען משפטי , המתמחה בפינוי בינוי בפרט , וכן בתחום דיני הנדל"ן והשכירות. להלן מספר שאלות תשובות שעשויות לעזור להבין טוב יותר מה הוא עושה.

1. אילו שירותים מספק עורך דין ייצוג דיירים?

  – כתיבת ועריכת חוזי פינוי בינוי   והסכמים רלוונטיים.

  – ייעוץ משפטי בנושאים הקשורים   להסכם פינוי בינוי,  לשכירות ודיני הנדל"ן.

  – ייצוג בבתי המשפט בתהליך הפינוי, אם נדרש.

  – ניסוח מסמכים משפטיים רלוונטיים לתיק פינוי.

–  ניסיון בייצוג בסכסוכי ירושות

– ניסיון בטיפול בתיק הוצאה לפועל

2. מהם היתרונות שבקבלת שירותיו של עורך דין ייצוג דיירים?

  – דיירים (גם אם הם עורכי דין) לא יכולים להתמודד עם הסוגיות המשפטיות בפינוי בינוי.

– עורך דין מומחה בפינוי בינוי יכול למקסם את זכויות הדיירים , ולהגן עליהם מפני "מהמורות" כגון התמשכות ההליכים, ו/או הליך "תקוע".

מתן מענה ותמיכה משפטית לצרכי הדיירים בכל הנוגע להבטחת כיבוד זכויותיהם כחוק.

  – ייעוץ משפטי בתחום הנדל"ן והשכירות.

  – ייצוג משפטי בבתי המשפט במקרים של סכסוך עם בעלי דירות וכו'.

3. מתי כדאי לפנות לעורך דין מומלץ  בתחום פינוי בינוי לייצוג דיירים?

– בכל מקרה מומלץ לא לחתום על אף מסמך בטרם היוועצות בעורך דין מומחה בתחום, על כן , נדרש עו"ד משלב ההחלטה "להניע" הליך פינוי בינוי.

– כאשר ישנן שאלות או דיונים משפטיים בנושאי שכירות ונדל"ן.

  – כאשר רוצים להבטיח שכל הזכויות מוגנות.

– כאשר רוצים לקבל ייעוץ משפטי בנושאי פינוי בינוי.

בחירת עו"ד – תמיכתו של עורך דין במסגרת פינוי בינוי

עורך דין מייצג את הדיירים ונותן להם ייעוץ משפטי. הדיירים  מקבלים מענה על ההיבט המשפטי ויודעים מה קורה. תהליך פינוי-בינוי נוגע בנושאים הקשורים לביטוח, לבטיחות, למימון ולמיסוי.

בין השירותים המשפטיים שמספק עורך דין המטפל בפינוי-בנייה ניתן למנות:

1. ארגון והנעת הפרויקט: בשלב ראשון, הדיירים צריכים להבין את התהליך ולבחור נציגות שתתחיל לפעול להנעת הפרויקט. עורך הדין משמש כיועץ משפטי בשלב זה וכיועץ לנציגות הדיירים.

2. איתור יזם לפינוי בינוי: השלב השני הוא איתור יזם שיבצע את הפרויקט. עורך הדין ייצג את הנציגות בתהליך בחירת היזם, בדיקת איתנותו וחוסנו הכלכלי, ובבדיקת הביטחונות הנדרשים.

3. התנהלות מול הרשויות: כדי להוציא לדרך פרויקט פינוי-בנייה, יש צורך בהתנהלות מול גופים מנהליים רבים ומגוונים, כגון משרד השיכון, הרשות המקומית וועדות התכנון והבנייה. עורך דין מייצג את הדיירים בתהליך זה ונותן להם ייעוץ משפטי לגבי חוקיות בנייה ורישויים.

4. התנהלות מול הדיירים: עורך דין פינוי-בנייה יתנהל גם מול הדיירים. הוא יבדוק את מצב הנכס של כל אחד מהם, ינהל משא ומתן עם היזם, יספק ייעוץ משפטי כיצד לטפל בפרויקט, יעזור בישוב מחלוקות וסכסוכים בין הדיירים ועוד.

5. התנהלות מול היזם ו/או הקבלן: עורך דין יסייע בניהול המו"מים מול היזם ו/או הקבלן וידאג לניסוח הסכמי התקשרות המגנים על זכויות הדיירים כמו גם יבדוק אם הם מכילים מנגנונים לפיצוי במידה שהיזם ו/או הקבלן לא ממלאים את התחייבויותיהם.

עורך דין פינוי בינוי

האם עורך דין מייצג במקביל את כל הדיירים , או דייר ספציפי באופן בלעדי ?

השאלה תלויה בהסכמת הדיירים ובאופן בו הוא ייבחר לייצגם. ברוב המקרים , כל הדיירים מתאגדים יחד ובוחרים נציגות דיירים.

לעתים דייר ו/או מספר דיירים בוחרים עו"ד נוסף , במקרה זה רצוי לצמצם את בחירתם לנקודות מסוימות על מנת שכל הדיירים ייוצגו על ידי עורך דין אחד.

עו"ד דין פינוי בינוי נבחר על ידי נציגות הדיירים, ומרגע זה הוא מייצג את כלל הדיירים ומניע ביחד עם הנציגות את הפרויקט לטובת הדיירים. ,מסכימים על עורך דין משותף שייצג את כולם במהלך הפרויקט. זה יכול להקל על ההנהלה והתיאום במהלך הפרויקט.

איך עורך דין המתמחה בפינוי-בנייה באופן בלעדי יכול להיטיב עם הדיירים ולשרת את האינטרסים שלהם בצורה היעילה יותר:

בתחילת כל פרויקט לא תמיד כל הדיירים מסכימים על כל דבר.  רק עו"ד  מומחה בתחום ייצוג דיירים יכול למצוא את האיזון הראוי בין האינטרסים של כלל הדיירים , שלעתים נראים הפוכים.

עורך דין שמייצג דייר אחד נפרד עלול להעצים  את רצונות הדייר וטובתו בניגוד לחוק , לפסיקה, ולתקנות השוק, ולהעדיפם על פני טובת הכלל. מצב זה עלול להביא להתנגשות בין הדייר לבין טובת הכלל ולגרום לו להוצאות מיותרות ללא צורך , ולעתים  אף מפסיד בהליכים משפטיים ככל ויהיו.

יכולתו של עורך דין לדעת אלו זכויות של דייר מסוים בבניין יקנו לו זכויות נוספות ( גינה צמודה , שימוש בחצר, וכו) תלויה בניסיונו בתחום ייצוג דיירים, על כן  מומלץ לדייר המחזיק בזכויות נוספות להתקשר עם עו"ד המתמחה בתחום ייצוג דיירים.

מדוע להתייעץ עם משרד עורכי הדין שאול אטיאס?

המשרד הוקם בשנת 2009 על ידי המייסד והבעלים עו"ד אטיאס שאול.

בשנת 2020 הצטרפה למשרד עו"ד אטיאס אור, שהחלה דרכה במשרד ממועד הקמתו, תחילה כסטודנטית ומאז עיקר עיסוקה הוא בתחום התחדשות עירונית, לצד עו"ד אטיאס שאול.

לאורך השנים, רשם המשרד מספר לא מבוטל של הצלחות בהליכים משפטיים רבים הנוגעים להתחדשות עירונית, ייצוג דיירים מול משרדי עו"ד, בעסקאות מורכבות ומסועפות בתחום ההתחדשות העירונית וביתר תחומי עיסוק המשרד.

בנוסף, "שאול אטיאס" משרד הבוטיק מהמובילים בנושאי המשפטיים הנוגעים למושבים. צוות המשרד מתגורר במושב ומעורים היטב בכל תחומי החיים במושב.

גם כאן, למשרד הצלחות משפטיות רבות בנושאים סבוכים מחיי היום-יום במושבים כגון, נדל"ן במושבים, נחלות, מכסות מים ועוד.

להתייעצות מקצועית ניתן ליצור קשר במספרי  הטלפון: משרד 077-4451750  נייד : 052-5772030.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

חיוג למשרד עכשיו