שאול אטיאס - לוגו

עורך דין לענייני תמא 38 (התחדשות עירונית)

תכנית בהתחדשות עירונית (תמ"א 38 /פינוי בינוי) הינה תכנית מורכבת, הכוללת היבטים משפטיים, ביורוקרטיים וכלכליים. אין להסתפק בעורך דין שהקבלן מביא. אלא ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין מומחה בתחום תמ"א 38 מטעם הדיירים הוא הכרחי, כיוון שיכול להעניק להם מספר יתרונות חשובים.

לחצו כאן למידע נוסף

ראשית, עורך הדין מומחה בתחום התחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי) יוכל לסייע לדיירים להבין ולהכיר את סל הזכויות שהם מקבלים מהתכנית, ויוודא שהדיירים אכן מכירים את כל המשמעויות של ההחלטות שהם מקבלים.

הזכויות שהם מקבלים:

  1. זכות לדירה חדשה- הדיירים זכאים לקבל דירה חדשה בפרויקט, בשטח דומה לדירה הקודמת .
  2. זכות להשתתפות "במכרז"- הדיירים יהיו זכאים להשתתף במכרז על הדירות החדשות בפרויקט.
  3. זכות להחליט על אופן ביצוע הפרויקט- הדיירים זכאים להחליט על בחירת היזם, על תכנית הבנייה וכן על לוחות הזמנים.
  4. ביטחון בפרויקט- בעזרת הסכם מטיב הכולל ערבויות בנקאיות לכל שלב
  5. לו"ז – לוחות זמנים לביצוע הפרויקט מתחילתו ועד סיומו.
  6. הפרת הסכם- מקרים בהם העדר פעילות היזם ו/או פעילות לא נכונה יהוו הפרת הסכם ותהיו זכאים להמשיך את ההסכם מנקודת ההפרה עם יזם אחר.

כמו כן, פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38  או פינוי בינוי) יכולים להיות מורכבים וממושכים, וישנן טעויות רבות שדיירים יכולים לעשות במהלך ההליך. לכן, עורך דין התחדשות עירונית  (תמ"א 38  או פינוי בינוי )יוכל לעזור לדיירים להימנע מטעויות אלו, כגון, הסכמה על תנאים לא הוגנים. היזם עשוי לנסות להציע לדיירים תנאים לא הוגנים, כגון דירה חדשה קטנה יותר תנאים פחות טובים, ערבויות נמוכות ועוד. במקרים אלה ואחרים, עו"ד מומחה  להתחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי) מכיר את החוק, את הנהלים ואת ההסכמים הקשורים לתוכנית. לכן, הוא יוכל לנהל משא ומתן עם היזם בצורה מקצועית ויעילה, ויוביל את ההליך לקבלת התוצאה הרצויה לדיירים.

מעבר לכך, היזם עשוי להציע לדיירים הסכמים לא ברורים, המכילים סעיפים רבים שיכולים לפגוע בזכויות שלהם. לכן, עו"ד מומחה בתחום התחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי) יוכל לדחות את הסכמי היזם, ולכתוב את ההסכמים ולעזור לדיירים להבין את המשמעויות שלהם לפני שהם חותמים עליהם.

עורך דין תמא

מדוע לא להסתמך על עורך דין מטעם היזם?

ראשית כל, האינטרסים של היזם והדיירים הם מנוגדים. היזם מעוניין להרוויח כמה שיותר כסף מהפרויקט, בעוד שהדיירים מעוניינים לקבל תמורה מרבית עבור הדירות שלהם. עורך דין מטעם היזם מייצג את האינטרסים של היזם, ולא בהכרח את האינטרסים של הדיירים.

כמו כן, יזמים רבים משתמשים בעורכי דין בעלי ניסיון רב בפרויקטים של התחדשות עירונית  (תמ"א 38  או פינוי בינוי). עורכי דין תמ"א 38 מכירים את החוק, את הנהלים ואת ההסכמים הקשורים לתכנית. דיירים, לעומת זאת, לרוב אינם מכירים את הנושאים המשפטיים הקשורים להתחדשות עירונית  (תמ"א 38  או פינוי בינוי), ולכן הם עלולים להסכים לתנאים לא הוגנים.

זאת ועוד, עורך דין מטעם היזם צפוי להיות פחות אובייקטיבי בהתנהלות שלו בפרויקט. עורך דין זה יהיה נתון ללחץ מצד היזם, ולכן הוא עלול להציע לדיירים תנאים לא הוגנים או לחתום על הסכמים לא ברורים כלשהם.

לכן, חשוב מאוד לדיירים להסתייע בעורך דין מומחה בתחום התחדשות עירונית  (תמ"א 38 או פינוי בינוי), שייצג את כל האינטרסים שלהם בפרויקט. עורך דין זה יהיה בעל ניסיון בתחום, יהיה אובייקטיבי ויוכל לעזור לדיירים להשיג את התוצאה הרצויה להם בפרויקט.

להלן כמה דוגמאות לטעויות שדיירים עלולים לעשות במידה ומסתפקים בעורך דין מטעם היזם:

  1. הסכמה על תנאים לא הוגנים- היזם עשוי להציע לדיירים תנאים לא הוגנים, כגון דירה חדשה קטנה יותר או פיצוי נמוך יותר. עורך דין מטעם היזם עשוי לתמוך בתנאים אלו, בעוד שעורך דין מטעם הדיירים יוכל לעזור לדיירים לנהל משא ומתן על תנאים הוגנים יותר עבורם.
  2. חתימה על הסכמים לא ברורים- היזם עשוי להציע לדיירים הסכמים לא ברורים, המכילים סעיפים רבים שיכולים לפגוע בזכויות שלהם. עורך דין מטעם היזם לא יתריע על הסעיפים האלו, בעוד שעורך דין מטעם הדיירים יוכל לסייע לדיירים להבין את המשמעויות של ההסכמים לפני שהם חותמים עליהם.
  3. עורך דין המייצג דיירים בלבד- רואה אך ורק את טובת הדיירים וניסיונו בתחום זה עשיר ביותר, ומניסיון זה ייהנו הדיירים.

משרדנו הוקם בשנת 2009 ומייצג בעלי דירות מול יזם/ קבלן/ חברת בנייה. לאורך השנים, המשרד צבר לעצמו מספר לא מבוטל של הצלחות בהליכים משפטיים רבים הנוגעים להתחדשות עירונית, ייצוג דיירים מול משרדי עו"ד, בעסקאות מורכבות ומסועפות בתחום ההתחדשות העירונית וכן ביתר תחומי עיסוק המשרד.

כמו כן, משרדינו הינו משרד בוטיק מהמובילים בנושאי המשפטיים בנושאים סבוכים מחיי היום-יום הנוגעים למושבים, כגון, נדל"ן במושבים, נחלות, מכסות מים ועוד.

אם אתם מעוניינים לשמוע מידע נוסף אודות חשיבות הפנייה לעוד מומחה בתחום, צרו קשר במספר 077-4451750.

שיתוף המאמר

מאמרים נוספים

חיוג למשרד עכשיו